Apotekskärring!


Har precis varit och hämtat ut antibiotika åt min lilla plutt-vovve. Var hos veterinären igår eftersom hon har varit underlig vid kissandet, så misstänkte urinvägsinfektion vilket det också var. Några slantar fattigare fick jag ett recept på medicin till henne som jag skulle hämta igår.

När jag kom till apoteket var porten (sån som öppnas automatiskt när man går mot den) stängd, men det var en kund kvar där inne med en expedit. Såg då att dom stängde halv sex, så kollade på klockan där eftersom jag hade glömt mobilen, och den var prick halv. Jag ställde mig och väntade, för jag tänkte att hon i kassan kanske var snäll och att jag kunde få komma in när hon ändå måste ha sett att jag var där på pricken till stängning. Men icke! När kunden var klar, öppnades porten bara precis så att hon kunde komma ut! Okej? Typ som att jag skulle knö mig in om hon hade öppnat mer eller vad? Sen total ignorerade hon mig och började låsa så fort porten hade gått igen. Trevligt bemötande?

Jag menar absolut inte att hon ska jobba över eller något sånt, men hon kunde väl ändå ha frågat mig vad det gällde, om det t.ex. var något akut eller åtminstonde sagt att jag fick komma tillbaka imorgon för att dom hade stängt, men ingenting sa eller gjorde hon. Bara låtsades att hon inte såg mig! Jag hade också förstått hennes beteende lite mer om jag hade varit uppenbart sen, men jag överdriver inte med tiden utan var där prick halv enligt deras egen klocka. Sen hade jag inte blivit sur om hon nu hade sagt att det var stängt, då hade det bara varit typiskt, men okej, inget att göra åt, men att inte ens säga något tycker jag var jävligt otrevligt. Jävla läckagekärring!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0