14 år till salu


14 år till salu, boken jag har läst och skulle berätta om.

Boken är en sann berättelse om en tjej som bor i en svensson-familj i mitten av Sverige. Hon blir våldtagen när hon är fjorton år av en jämnårig kille, men berättar det aldrig för någon. Efter det föreslår hennes kompis att de ska testa att sälja sex till män på internet. Hennes kompis slutar nästan direkt, men hon själv fortsätter i smyg. Den handlar alltså om hur hon förändras från en vanlig fjortonåring, till att vara prostituerad och sen om hur hon lyckades sluta.

Jag tyckte den var sådär, trodde faktiskt den skulle vara bättre. Det mesta det handlade om var typ om vilka män hon träffade och typ sånt. Klart att det var hemskt, men jag trodde att den skulle vara mer gripande när det ändå var i Sverige och allt. Blev lite segt att bara läsa om alla hon träffade, fast hade man läst den med lite längre tid emellan än vad jag gjorde, så kanske den inte hade kännts så upprepande. Den var ändå helt klart läsvärd och det var hemskt att läsa om hur det kan bli så för en vanlig fjortonåring som innan våldtäkten hade det allt bra.


.


Kommentarer
Postat av: en nyfiken läsare (Ellinor)

ok vad får den på en skala från ett till tio då???

2009-12-10 @ 00:34:41
Postat av: Ellinor

MEN HALLÅ!? ofta du inte svarar på min fråga!!!!!!!!!!!!! :@

2009-12-12 @ 14:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0