Dilemma...


För några helger sen va vi ju på bröllop. Då var det pengar som hade blivit snodda. Liknande en tidigare fest dom hade då det också hade vart stölder. Okej, det är la sånt som händer, bara det att alla som har varit gäster har varit nära vänner till paret, eller det är la självklart om dom blir bjudna på bröllopet? Förutom vissa då, som blir medbjudna av sina pojk/flickvänner, vilket är jag!

Alla som känner mig vet ju att jag aldrig skulle göra något sånt, för det första inte ens våga och absolut inte mot några som jag inte har något emot eller tycker om.

Jag har absolut inte blivit anklagad personligen, men jag känner mig ändå skamsen för att något sånt har hänt. Jag vet ju själv att den man först misstänker är den man känner minst. Man ska ju, eller vill ju iallafall kunna lita på sina vänner och inte bli misstänksam.

Vad ska man då göra åt saken?
Jag vet ju själv att det inte är jag och att jag inte är direkt anklagad, men med dom underbara vänner jag har så vet jag att jag skulle misstänka den jag kännde minst eller inte alls. Så antar jag att det är för alla med vänner. Därför är det ju klart att jag blir smått misstänkt, inget illa menat mot mig personligen, utan bara för att det är så i rangordningen för alla i sina vänskapskretsar.

För mig känns detta jättedumt, vet egentligen inte ens varför jag känner så. Jag tror det blir så eftersom att jag tycker om dom och att vi haft roligt med dom, vilket jag vill fortsätta att ha och inte få en dålig början med sånt här. På ett sätt blir jag så jävla sur på den som har gjort det som inte ens kan stå för det, erkänna och be om ursäkt, eftersom det skapar misstankar gentemot alla övriga, vilket är så lågt. Gå och snatta i en affär istället om du har sånt begär av att sno! Skapa inte problem för andra som försöker att vara pålitliga vänner.

Jag är iallafall såpass ärlig att jag skickade mail till henne och förklarade att det inte var jag, vilket hon svarade på att hon inte hade trott så sett heller m.m. Då funderar jag på om det är dumt att försvara sig för något man inte har gjort? Ska man bara strunta i det och låta folk tro vad dom vill och skaffa sig en egen uppfattning? Det kanske bara blir mer misstänktsamt om man ska försvara sig när man är oskyldig, typ som att man vill få in dom på andra tankar för att ingen ska komma på att det är en själv som är den skyldige? Vad tror/tycker ni är det rätta att göra?

Jag skiter faktiskt i vilket som, jag ville vara ärlig och säga att det inte var jag! That´s it! Sen om dom tror på det eller blir mer misstänksamma är upp till dom. Jag har iallafall fått en chans att vara ärlig och stå upp för mig själv att jag inte är en hycklande tjuv, det räcker för mig!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0