En sorts kärlek

Nu har jag läst klart boken som jag fick av pappa i julklapp, En sorts kärlek.

Första gången jag tittade i den var på juldagen när jag var med Ellinor och våra systrar, då dom första sidorna vi fick upp var två sidor fulla med texten:

Jag får inte knulla andra kvinnor och inte köra med 3,5 promille.

Det var det enda som stod skrivet flera gånger på två hela och två halva sidor.
Vi fyra (jag, Nicole, Ellinor och Julia) började självklart undra vad detta var för en underlig bok, speciellt jag, en snusk- och alkisbok av min pappa i julklapp, vad fint?
Men så var det inte. 
Det var en sann bok om en man vars fru får cancer när dom har en liten dotter och hur han/dom lever och bearbetar det m.m.

Boken var faktiskt riktigt bra, jag tycker alltid det blir bättre när man vet om (eller ja, iallafall tror) att det är en berättelse som har hänt på riktigt, och inte bara är påhittad.
Den var gripande, men tror jag hade tagit åt mig mer av den om jag hade läst den i lugn miljö, och inte på ställen som på bussen o.s.v. men den var helt klart läsvärd trots det :)

En sorts kärlek av Ray Kluun





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0