Kaos i tvättstugan


Vilket knas det var i tvättstugen då, haha. Ingen hade bokat tiderna 7-11 eller 11-14 när jag kom ner, då borde det ju vara lugnt att tvätta lite. När den va klar märkte jag att det va tvätt kvar i torkskåpet, så jag la ut det i en vagn. När jag var där andra gången, kom en gubbe och fråga om han kunde använda torktumlaren eftersom det var hans tvätt kvar där i också, som han hade kvar där sen sin tid igår. Och det gick ju bra för mig, eftersom han sa att han skulle komma tillbaka om en ungefär en halvtimme och jag ändå inte använde den just då.

Nästa gång jag kom ner va det någon som bokat 11-14 tiden. Antagligen var det denna som då hade lagt ur min tvätt ur tvättmaskinen 20 minuter innan sin egen tid. Fast den var ju klar, så det spelade ju ingen roll egentligen. Så när jag skulle lägga in min blöta tvätt, var det fortfarande kläder kvar i torktumlaren, haha. Fick lägga ur det och lägga in min egen, men eftersom den andra hade börjat tvätta tidigare hann jag inte torka klart mitt, så jag fick ta med allt upp hit och hänga upp det fuktiga överallt här istället. Lite smått drygt, men vad ska man göra när man inte har tvätt-grejen och kan boka egen tid? Får la se om det hinner torka, annars får jag väll hämta torkstället på Sjöbo senare när vi ska dit.
Kan ju inte ha tvätten hängandes här överallt, haha.

Ska strax duscha, sen kommer Ellinor hit och dricker kaffe.
Vi får ju kylskåpet och fläkten idag med, nice som fan!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0