Hacka lök


Blev inte att jag fortsatte med byrån idag. Lagade maten och sen fastnade jag framför tv:n en stund och sen datorn, innan jag tog mig ett bad. Får fortsätta med den imorgon istället för det låter när man "bankar" ihop den och Robin ligger och sover. Jag visar bild när den är klar.

Jag tänkte bara visa en bra sak som jag och Robin köpte för ett tag sen. Vi hatar verkligen att hacka lök, tar både tid och är jobbigt, men så hittade vi denna sak. Jag vet inte vad den heter, men det är en sak som ser ut som en platta med svänglock ungefär, där du lägger en halv lök, eller vad du vill på. Sen är det bara att trycka ner locket med knivblad och sen har man perfekta lökbitar. Fanns i olika storlekar, men vi tog en medel och en lite mindre och den är inte alls svår att diska för hand, men annars tål den diskmaskin. Det låter väl bra va? :)


.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vill haaaaaa :D

2009-10-23 @ 12:11:50
URL: http://johannahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0