Polis, dum-smart?


Kom på en liten halvrolig sak.
Idag när jag och Ellinor tog Fristad-bussen så stanna den utanför polishuset,
på hållplatsen vid in-/utfarten för polisbilarna. Vid den in/utfarten stod en polis.
Dörrarna dom har där går antagligen automatiskt, med lagom tid för att köra ut
 innan dom stängs. Polis-gubben stod mitt i denna port. Då fälls porten ner.
 Rätt i huvudet på honom! Så berättade jag det för Ellinor, lite skrattandes:

Jag - Oj, polisen fick porten i huvudet, haha (jag trodde inte det var meningen)
Ellinor - Va, fick han? Varför sa du inget så jag fick se, hehe
Jag - Men ja hann ju inte, haha, stackarn, men han står ju kvar, hehe!

Så fortsatte vi kolla lite på det, då åker porten ner igen. Polisen står kvar med
huvudet under, flyttar det bara lite åt sidan så den träffar på sidan av huvudet.

Ellinor - Hahaha, nu träffa den han igen ju, haha.
Jag - Ja, jag sa ju det, den är nog automatisk då, men varför flyttar han inte på sig?

Vi kommer fram till att han kanske ska stoppa den då, men varför med huvudet?
Bussen börjar åka och vi fortsätter att kolla i hopp om att få se hur han beter sig
en gång till, och det hinner vi, denna gången tar han den åter igen rätt på huvudet!

Hahaha, låter nog inte lika roligt som det va, eller snarare lika konstigt som det va!
Men men, där har ni svar på varför poliserna är dumma, dom får portar i huvudet!
Han stoppade garage-porten med huvudet! Varför inte använda handen i så fall?
.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

hahahaahhahaha det var roligt :D

2009-05-31 @ 23:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0