Handledarkurs lurendrejeri skit!


Igår va jag ju på den där handledarkursen så att jag ska få övningsköra med pappa,
det va rena skit-påhittet och bara för att tjäna mer pengar. Allt du fick "lära" dig om va
sånt som du ändå måste lära dig sen. Okej, dom la upp en plan för hur det va bra att
lära ut som handledare och vad eleven skulle kunna, men det skulle bara ta 1, högst
2 timmar att "lära" ut, så varför då ha en kurs på 4 timmar?

Självklart är det ju bara för att tjäna pengar på det!
400 kr känns mer rimligt för en en kurs på 4 timmar, men om det va lärorikt?
Nej! Dom visade samma gamla filmer man fick se i skolan, och "lärde" ut
självklarheter som att man ska använda bilbälte. För det vet man inte innan?
Sen är dom så fräcka att om man vill ha en ny/annan handledare så måste
man gå om kursen tillsammans med den, och återigen betala 400 kronor.
Även om båda har gått den tidigare, fast inte tillsammans. Så jävla fjantigt!
Men men, klart dom vill tjäna pengar. Och klart folk betalar för att få körkort.

Nu har jag iallafall gått den, så nu ska jag bara skicka in papper och betala
170 kr för att få intyg på att pappa har blivit accepterad som min handledare.
När det är klart och jag har fixat nytt pass, så ska jag börja öva på att köra :)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0