Mördad.


Herregud, nu har en tjej blivit mördad i Sparsör. Sparsör som är så litet.
Har sett bilder på både tjejen som blivit mördad och killen som påstås vara mördaren, alltså att dom bara är 17 år är ju helt sjukt. Varför göra något sånt, bådas liv är ju förstörda nu, fast på olika sätt. Sen ska man la inte säga för mycket innan man vet mer, men jag har svårt att tänka mig att 17-åringar har ordentliga skäl till att mörda någon, eller att dödas för. Som det andra fallet med den unga tjejen som blev mördad, vad var det för anledning liksom?
En "otrohet". Det var ju han som var otrogen, inte hon, och han mördar henne för det?
Det finns ingen logik i det alls.

Sen menar jag såklart inte att det är okej att döda någon bara för att man tycker sig ha ett skäl och rätt till det, men jag har mer "förståelse" för folk som har blivit utsatta, t.ex. gör det i självförsvar, om någon skadar ens familj rejält m.m. Nu menar jag verkligen grova saker, men det är ju fortfarande inget som är okej eller som man gör. Det är därför jag tycker det är otroligt sjukt att så unga mördar varandra, för vad kan man ha för anledning i den åldern som är såpass stor att man ska dödas för det? Jag bara undrar...?

Jag tycker det är jättehemskt iallafall och tycker synd om hennes familj och alla hon kännde.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0